Lakovaní a vše okolo něj

1979-1992

Moderátoři: Pit, axl, Dan

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod lukkas » pon led 24, 2011 10:50:19

Ahoj,

zítra se mi vrátí nazinkovaný z. ramena po opískování. Co doporučujete jako vrchní nátěr? Komaxit? De o to, aby se to po první zimě neoloupalo :roll:

Dík
Uživatelský avatar
lukkas
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 29, 2008 13:32:07
Bydliště: U Prahy

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod MAD BEAR » pon led 24, 2011 11:45:12

Ahoj.
Na nezoxidovaný pozinkovaný povrch by barva neměla přijít. Dokonce nemám dobré zkušenosti ani s barvami k tomu určenými. Jediné a ověřené je celý podklad otřít zředěnou kyselinou na letování, omýt a teprve potom lakovat. Více jak 5 let jsem vyráběl a montoval balkonová zábradlí (300-400ks. ročně) Jak byla zinkovaná a urychlila se barva, tak byl vždycky problém s loupáním.
Pozinkováno máš galvanicky, nebo žárově?
Golf Mk1 1,6D
Golf Mk4 1,9TDI
Caddy Mk1 1,6D
T3 Caravelle 1,6TD
T3 Pritschenwagen 1,6TD
T3 Doppelkabine 1,6TD
BVHM 1321 1,2 cabrio
POWERFAB excavator cabrio
Dobrý auto nepoznáš po čtvrt míli, ale po dvaceti letech.
Uživatelský avatar
MAD BEAR
PARTNER
PARTNER
 
Příspěvky: 353
Registrován: pon čer 09, 2008 20:38:21
Bydliště: Postelberg-Sudetenland

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod lukkas » pon led 24, 2011 11:49:36

Bohužel jenom žárově. Někdo radí zinek a na to komaxit, tak nevím. Někomu se to zase loupe tak proto se ptám odborníků :D

Uprava: Upřesnění je to nakonec šopování, ale přitom je taky síla zinku dostačující :D
Naposledy upravil lukkas dne pon led 24, 2011 13:37:47, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lukkas
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 29, 2008 13:32:07
Bydliště: U Prahy

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod MAD BEAR » pon led 24, 2011 12:55:39

Na toto použití je žárové zinkování ta lepší varianta, než galvanické. Dá se totiž předpokládat mechanické opotřebovávání. Při žárovém zinkování se dá při tloušťce zinku mluvit takřka v milimetrech, při galvanickém v mikronech. Barvu bych teď neřešil a po roce používání to můžeš natřít třeba syntetikou. Tu pravou ochranu tam stejně bude dělat zinek, barva v tom případě bude jen estetická záležitost a na okyslém pozinku už bude držet dobře.
Golf Mk1 1,6D
Golf Mk4 1,9TDI
Caddy Mk1 1,6D
T3 Caravelle 1,6TD
T3 Pritschenwagen 1,6TD
T3 Doppelkabine 1,6TD
BVHM 1321 1,2 cabrio
POWERFAB excavator cabrio
Dobrý auto nepoznáš po čtvrt míli, ale po dvaceti letech.
Uživatelský avatar
MAD BEAR
PARTNER
PARTNER
 
Příspěvky: 353
Registrován: pon čer 09, 2008 20:38:21
Bydliště: Postelberg-Sudetenland

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod Dan » pon led 24, 2011 15:27:20

I na novým, ale DOBŘE odmaštěným zinku dobře drží, když víš co......
Existujou základy na barevný a lehký kovy.
Můžu doporučit Galvinol (Rust-Oleum) nebo něco z autařskýho soudku, co se zove Wash-primer (výrobců je hodně).
Z českých by měl fungovat i Formex S2003/0110.
BUS RULEZZ!!!
Uživatelský avatar
Dan
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1311
Registrován: úte led 09, 2007 20:58:28
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod konzul » pon led 24, 2011 17:47:29

ziarovy zinok je to najlepsie a najodolnejsie co mozes ramenam dopriat. Hlavne ich nezabudni osetrit aj zvnutra. Vystriekat nejakym voskom na dutiny alebo niecim podobnym.
konzul
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 117
Registrován: úte čer 02, 2009 10:40:59

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod Novotný Miloš » pon úno 28, 2011 22:15:07

Jářku, čím ošetřit nový holý brzdový bubny? Napadá mi, že našopování hliníkem by nemuselo bejt špatný :?
Gumi
Uživatelský avatar
Novotný Miloš
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 249
Registrován: stř lis 15, 2006 18:13:00
Bydliště: Bukovník u Sušice

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod Dan » úte bře 01, 2011 7:20:09

Když je ta možnost, určitě dobrá volba.
Pokud natírat, doporučuju základovku (stačí obyč, S2000/xxxx) a přes ní nějakou lepčí syntetiku.
Téměř nikdo z nás to neohřeje tolik, že by potřeboval specielní žáruvzdornou barvu. Synťáky maj garantovanou výdrž kolem 100st.C a rezerva tam je velká. Nejdřív začne blednout a dovolil bych si tvrdit, že mez, kdy se začne škvařit, je někde kolem 200st.C.
Osobně mam velice pozitivní zkušenosti s barvou Alkyton od Rust-Oleum (emerická výroba), jenž je schopna velmi dobře držet i bez základu, tzn. na obroušeným kovu, resp. železe či litině. 2 vrstvy a du od toho. Pokud se použije základ, samozřejmě je to dycky lepčí. Nicméně jak řikam, funguje i bez něj.
Syntetiku na brzdách spálíte dvěma způsoby: zatažená ručka za jízdy po dobu delší několika kilometrů nebo velmi intenzivní jízda na okruhu :D
BUS RULEZZ!!!
Uživatelský avatar
Dan
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1311
Registrován: úte led 09, 2007 20:58:28
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod PavelTDi » úte bře 01, 2011 7:40:08

Takhle to pak vypadá , když vázne parkovačka . . . viewtopic.php?f=4&t=362&start=120
Lakoval sem to jakousi starou acetonkou , co mi zbyla v garáži . . . Základovku sem použil takovou tu zelenou - na lehký kovy .
Hlavně když to vrčí . . . jinak Multivan 86' , mTDi , dif. 4,57 , 4.ka 0,85 5.ka 0,6857 ,větrané kotouče, IC . . . repasuju alternátory . . .
Uživatelský avatar
PavelTDi
Opravdový busař
Opravdový busař
 
Příspěvky: 608
Registrován: čtv led 17, 2008 22:26:08
Bydliště: Brno - venkov

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod Dan » úte bře 01, 2011 12:02:12

Jen malý info, když to Pavel nakousnul: (neber to jako kritiku, Pavle)
klasická acetonka, jak jí znáte (C2001) brzy zmizí z trhu. Jak byly např. Celoxy, který se ještě leštily, tak to pude do háje, páč to má velkej podíl těkavých látek a tyhle produkty se teď výrazně omezujou.
Koneckonců, acetonka je, abych pravdu řekl, jedna z nejhorších nátěrových hmot v současný době. Je tvrdá a přesto má malou odolnost. Jediný pozitivum na ní je, že fakt rychle schne.
Vyrábí se už děsně dlouho, kdysi vlastně byla jen syntetika a acentoka a tim to vadlo.
No a evropská unie s ní zatočí 8)
BUS RULEZZ!!!
Uživatelský avatar
Dan
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1311
Registrován: úte led 09, 2007 20:58:28
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod maxik1958 » úte bře 01, 2011 14:10:49

:D Ještě jsi zapomněl na olejové,a fermežové barvy :roll: ty byly dokonce dřív!
Uživatelský avatar
maxik1958
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 329
Registrován: sob pro 25, 2010 10:36:49
Bydliště: Praha 8

Re:

Příspěvekod dolpe » čtv bře 10, 2011 14:54:26

Dan píše:Tak k těm odrezovačům:
-koncentrát od CRC Chemie, ten jsem měl, ale už nevim, kde ho sehnat, pátram po něm. Jmenuje se to: Rust Remover. Naprosto famózní produkt, nalejt do injekční stříkačky a šup s tim do spár po vyčištění. Místa, kde sem to použil, jsou pořád v cajku.


Zdravím, tak jsem koupil v Elitu ten CRC rust remover za 170,- a trochu mě zmátl návod k použití:
- Silná vrstva rzi a okují (železné kovy): zředění 1/3. Kov musí být ponořen 20min až 1 hodinu. Pak opláchněte vodou.
- Silná koroze (neželezné kovy) zředění 1:7 až 1:10. Kov musí být ponořen 20min až 1 hodinu. Pravidelně kontrolujte. Pak opláchněte vodou.
- Čištění (železné i neželezné kovy) zredění 1:15 až 1:20 Kov se může ponořit a čistit kartáčkem nebo otíráním, dokud se nedosáhne požadovaného lesku. Opláchněte vodou.

Jaký by byl nejvhodnější postup na spáry a klacická místa? očistit pak CRC RR a ten ředit nebo neředit? oplachovat vodou? jak nanášet když má být kov ponořen? Někde jsem četl že používaj i barvy na rez př. Hammerite... co si myslite o těchto barvách patří i na auto nebo jen na plot? #-o

Jaro se blíží tak je potřeba ty naše lásky plechové trochu poopravit! :lol:
dolpe
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát úno 23, 2007 16:38:07
Bydliště: Opa

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod tommysk » ned bře 20, 2011 22:04:56

cafte mam mozno blbu otazocku, poprve pripravujem busa do laku uz je skoro prichystany, a teraz som dostal info je potreba dat cele auto do plnica (spricgitu) je to nutne? alebo len casti ktore sa gitovali vyvarali? je mozne ze na auto pojde metaliza...

dik za info :)
tommysk
Věrný busař
Věrný busař
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř pro 10, 2008 21:30:23
Bydliště: Bratislava

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod Dan » pon bře 21, 2011 8:10:49

Plnič a "spricgit" (stříkací kit) jsou dvě různý věci.
Použít plnič je samozřejmost, ten je jako poslední vrstva před barvou a stříkací kit se používá, pokud je třeba vyplnit velkou plochu, stříká se řadově v milimetrech tloušťky.
Na stříkací kit by neměla přijít barva. Přes něj má být plnič. Protože stříkací kit je polyester a ten barvy nemívají rády.
BUS RULEZZ!!!
Uživatelský avatar
Dan
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1311
Registrován: úte led 09, 2007 20:58:28
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Lakovaní a vše okolo něj

Příspěvekod mrmnk » stř dub 06, 2011 21:02:55

zdravim,
mame jaro, kvete priroda i muj bus tak sem se rozhod s tim neco udelat... nemam ale s lakovanim/kitovanim zadne zkusenosti, presto jsem se rozhodl zkusit to sam ... takze nasleduje par mozna naivnich dotazu:

brouseni - staci mista obrousit smirkem na vrtacce a pak to dodelat rukou? jaky smirk tak pouzit?
az to odrezim, dam zaklad a zakituju, budu to znova brousit nez prijde plnic.. jakz smirk pouzit ted? pocitam ze uz neco jemnejsiho ..

dik
Uživatelský avatar
mrmnk
NAZDÁREK
NAZDÁREK
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte zář 25, 2007 10:10:19
Bydliště: praha

PředchozíDalší

Zpět na T3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník